Thursday, November 27, 2008

.Islam yg Agung.

Tiada Tuhan selain Allah
Tiada Hamba semulia Nabi Muhammad S.A.W.
Tiada Pembuka kata seindah Bismillahirahmanirahim
Tiada Agama seindah Islam
Tiada Buku seindah Al-Quran Al-Karim
Tiada Makhluk sekuat Malaikat
Tiada Kota yg suci selain Mekkah
Tiada Perjalanan seindah Haji
Tiada Diet seindah Puasa
Tiada Pengakhir kata seindah Wassalam.

.Kawan Itu Sebahagian Hidupku.

Kehidupanku takkan bahagia jika tidak ada seorang sahabat yang membahagiakan hidupku,Hidupku tidak akan ceria selagi tidak ada seorang sahabat yang sentiasa mencerikan ku,Hidupku tidak akan penuh dgn suka dan duka jika tidak ada seorang sahabat.Alhamdulillah kini aku mempunya 4OrangSahabat yang TERCHINTA.Mereka semua kacak dan baik,Mereka ialah: Hussein Ali b.Halimi,Abdullah b.Shahriman,Badurl Sidqi b.Muhammad,dan Nazran b.Nazarudin.Kami telah menimba ilmu di sebuah sekolah Islam yang diberi nama sebagai Sekolah Rendah Islam Al-Amin Kuala Lumpur.Di sana saya telah mempelajari seribu erti kehidupan,seribu pengajaran,dan aku telah melalui pengalaman suka dan duka,gelak ketawa bersama mereka.Mereka semua sentiasa membuat aku gembira dan ceria setiap kali bila kami duduk bersama-sama.Aku harap hubungan ukhuwah Fillah kita ni akan erat berpanjangan hingga bila-bila.Insyaallah.Ya Allah jadikanlah kami seorang hamba yang mulia disisimu ya Allah.Ya Allah Kekalkanlah hubungan Fillah kami semua Ya Allah.Ya Allah jadikan lah kami semua insan yang soleh dan musleh.Ya Allah Ampunilah dosa-dosa silamku,Ameen.

Hussein Ali-Seorang yang hensem dan manis.Amat pemurah bagiku,dan amat sopan orangnya.Die seorang yang professional dlm permainan futsal,skillnya yang hebat membuat saya terpegun dan tertakjub.Aku harap hubungan kita,Usen akan berpanjangan sampai bila-bila.I LOVE you SO MUCH!

Abdullah-Kacak dan Comel.Seorang insan yang mempunyai Idea yang memberangsangkan dlm bidang Art dan Photography.Ada bakat menjadi seorang Architect,Insyaallah.Aku Maafkan segala silap-salap kau terhadapku.Sayang kau sebagai KAWAN.

Badrul Sidqi-Walaupun dia nie xdelah Hensem sangat,tapi die ni Baik.hehe,jgn marah Adot.Kau sentiasa Menawan.Seorang yang ceria dan pemurah.Dia telah mendapat gelaran sebagai Olahragawan 2006 Sekolah Rendah Islam Al-amin Kuala Lumpur.Cepat 'touching',kalau nk kutuk die kutuk belakang-belakang je.Pergelecikan die dalam bola amat hebat membuatkan aku terpegun bila melihatnya.haha.Aku Halalkan Semua makan minum kau Adot.Sayang kau sebagai KAWAN.

Muhammad Nazran-Perwatakan belia amat ganas.Walaupun diluarnya nampak Ganas tetapi didalamnya aku rasa tidak seperti diluar.Amat baik orangnya.Aku harap hubungan kita sebagai kawan sejati tidak akan lesap begitu sahaja.Aku mohon halal sume makan minum dr kau.Sessungguhnya kau adalah sahabat sejatiku.Dah penat typing keyboard nie.mcm nk rosak da.oklah.aku akhiri dgn Wasalam.

PUISIKU.

AdAkalaNya kesunGgUhan MEnjadI keInGinAn, AdaKalaNya diArAp PEsAn BerSahAja pergi, Yang DihajAt NiAT BerKUBUr kEkAl, AdAkLNya tiadA WarNa diCaRi,pelAngi diDepN mAtA, Satu REaLity,beribu puLa menjelmA mungKin, Aku hAnyut daLam kesaMarAN,MUngKIn KU teguH paDU DalaM kEpaYahan.PASTI ADER PENDAPATAN DALAM KESUNGGUHAN

Hari Pertama Di Al-Manar.

Setelah tibanya Aku di Maahad Almanar yg terletak di Kelantan Darul Naim,Aku merasakan bahawa malam ini aku bukan di Oakleaf Park Condomminium Bukit Antarabangsa,tetapi di Maahad Almanar yg terletak didalam hutan yang didiami oleh babi hutan,lembu2,kambing2,itik2,dan laen2.Pada malam pertama sebelum aku memejamkan mata untuk tidur,aku berborak dgn member2 baruku,Miqdad yang berasal dari Kemaman Terengganu,Ibrahim yg berasal dari Negeri Sembilan,Hafidz yg berasal dari Johor,.Aku bertanyakan mereka beberapa soalan,Wei,Hafidz;cube kau bayangkan jikalau kau sekarang berada di rumahkau bersama keluarga tercinta,apa yg akan kau buat?.Sob,sob,sob.Hafidz sedeyh,aku tanye;asl ko sedeyh?Hafidz pon menjawab;aku rindu komputer aku,kalau aku kat rumah sekarang,aku masih di bangku kerusi mengadap Komputer ku,melayan Internet Explorer@Mozilla Firefox.Hahahaha,Miqdad ketawa terbahak2.Aku pon tanye die;asl ko ketawa.Miqdad pon menjawab;kalaulah aku kat rumah sekarang,mak aku tengah suapkan makanan yg dimasaknya ke dalam mulutku.Tiba-tiba sahaja pintu biliku yg terletak dihujung sekali terbuka dgn perlahan..Kami berempat pon mula terdiam dan berasa hairan dan pelik.Otakku mula memikirkan cerita Ju On yg ditontotn di Television.Miqdad tiba-tiba bersuara dgn perlahan dgn berbisik di telingaku,;Aku rase HANTU,xpown PONTIANAK dowh.Aku dgn tanpa rasa belas kasihan mula menarik telinga Miqdad dgn sekuat hati,;ko ni Miqdad,mulot tu jage sikit.Jgn Celupar sgt.Ni bukan Terengganu,ni Hutan Bukit Akar la.Tiba-Tiba,bunyi seperti 'kdebuk' dgn kuat telah menakutkan kami berempat,Aku rase tu bunyi Tong Sampah yg terletak di depan bilik kita la,kate Hafidz dgn perlahan.Kami pon mule memberanikan diri dgn menurun dari katil 'double decker' dgn perlahan-lahan.Aku pon cakap dkt Hafidz,;Apiz ko kan kuat iman,kalau kau bukak pintu tuh aku bagi ko RM1 malaysia.Sumpah x tipu.Apiz pown tanpa rasa takot dan gementar terus melangkah ke pintu tersebut,dan menolaknya.Tiba-tiba,'embek'embek'embek'.Kami ketawa terbahak2,kerana aku sangkakan itu HANTU,tetapi bukan,Ia hanya seekor kambing berbintik hitam putih yang sedang menggigit dan mengunyah sampah-sarap,dan sisa-sisa makanan yg telah dibuang ke dlm tong sampah.Kejadian ini berlaku pada 4Januari 2007 11:46 mlm di Maahad Almanar Kelantan.

Maahad Al-Manar.

Bukit Akar,Danan,Pasir Puteh,Kelantan.Maahad Al-Manar Litaklimul Lughotul Arabiah Wa Hifzul Quran.Sebuah Sekolah yang didiri oleh seorang Insan yang bernama Yaakob b. Harun@Mudir Maahad Almanar,dan Mas Osman@Naib Mudir Maahad Almanar.Sekolah tersebut dibina untuk org yg minat dan cintakan;Dinniyah,Akademik,Bahasa Arab,Hifzul Quran.Salah satu sekolah di Kelantan yang mempunyai 4Aliran.Di sana aku telah mempelajari Bahasa Arab,dan beberapa tentang agama Yang Syumul,Rabbani;Islam yang mana kata asalnya Salam,maksodnye selamat.Walaupun tempatnya terletak didalam sebuah hutan yang agak terpencil di Kelantan,kene bangon pukol 5pagi,mandi air perigi,kene kejot dgn warden yang diimport dari Yaman Sheikh Munir dgn penuh kekejaman dgn menyepak kakiku dan melibas di punggungku dgn rotan yg dibeli di Supermarket,Tetapi Aku Pasrah,Aku Tabah,Aku Sabar,dan aku perlu tahu bahawa dimana ade Kemahuan Disitu Ada Jalan.Dgn Semangat dan Usaha,Alhamdulillah kini Aku telah menghafal 9Juzuk dgn kekerasan dan semangat seorang Ustaz bernama Adnan bin Jalal yang diimport dari Yaman jugak.Aku juga telah menghafal beberapa Hadith yang Diriwayat Oleh Nabi yang kita Junjung,Mulia;Nabi Muhammad S.A.W. dgn usaha dan gigih oleh Ustaz Zahir yang Diimport dari Sudan.Aku harap aku boleh menjadi seorang yang lebih mendalami ilmu-ilmu islam,alquran,dan hadith.Aku juga mengharapkan sokongan,dan semangat dari korg supaya cita-cita yg dimpikanku tercapai.Semoga Maahad Almanar terus MajuJaya sampai bila-bila.Ameen